2009. január 22., csütörtök

Édesem :)

Cseszka kérésére készítettem egy kis kandiscukrot. Hát tökéletes az nem lett, de azért így is jó valamire.

Befőttesüvegben forróvízben oldottam fel kristálycukrot. Egy madzagon egy gyufát lógattam dele, hátha sikerül irányítami a kristályosodást. Félretettem, hogy lehüljön és történjen valami....
Hát sokáig semmi sem látszott rajta... de aztán szép lassan elpárolgott a víz és a cukor "nagy" kristályokban elkezdett kiválni... Örömteli, már csak azt nem tudtam hogy hogyan kellene onnan kiszedni... Erővel sikerült, de a kés hegye amit használtam jelenleg a hidegvágó fejére emlékeztet leginkább (köszörülés vagy kidobás segíthet a helyzeten) :P

Tapasztalatok:

A víz sok cukrot tud feloldani... (majdnem egy kilót sikerült belediktálnom az edénybe)

A pálcika a kristályosodást csak összezavarta, nem segített... (legközelebb nem lógatok bele semmit, majdcsak kiválik valahova)

A cukor nagyon kemény anyag (nekem legalábbis úgy belekötött az edénybe, hogy ihajj)

Az üveg nem jó választás (a műanyagot talán le lehet róla fejteni... ez a következő próba tárgya lesz)

Az eredmény nagyon tetszetős (teázáshoz kíváló)

2 megjegyzés: